Zrównoważony e-commerce – jak zielone zmiany oddziałują na funkcjonowanie firm?
Zgodnie z Porozumieniem Paryskim Unia Europejska ma osiągnąć neutralność klimatyczną już w 2050 roku.1 W Alsendo doskonale wiemy, że ten szczytny cel stanowi duże wyzwanie dla branży logistycznej i branży e-commerce. Chcemy być pionierami w zielonych zmianach. Oto, czego udało nam się dokonać w ostatnich latach i cele, które przed sobą postawiliśmy!
Zielone zmiany w Alsendo Polska
W Alsendo wierzymy, że środowisko to nasza przyszłość. Jego kondycja będzie zależała w dużej mierze od branży e-commerce oraz branży logistycznej, których jesteśmy częścią. W ostatnim czasie udało nam się zrealizować szereg zielonych zmian i osiągnięć w ramach troski o środowisko:
- Edukacja – do naszych klientów wysłaliśmy ponad 50 tys. e-booków na temat dbania o środowisko. Poradniki „Ekologia w branży kurierskiej” oraz „Jak pakować? Poradnik pakowania przesyłek kurierskich” poruszają newralgiczne kwestie dla logistyki i e-commerce.
- Niższe zużycie prądu – w Alsendo Polska zredukowaliśmy jego poziom o 15%.
- Rezygnacja z papierowych umów – dzięki temu zużywamy o 35% mniej papieru.
- Codzienne dobre praktyki – w naszych biurach nie używamy plastikowych sztućców, redukujemy ilość odpadów, a pozostałe segregujemy.
Współpraca z przewoźnikami dbającymi o środowisko
W trosce o ekologię współpracujemy wyłącznie z firmami kurierskimi, które przestrzegają przepisów dotyczących ochrony środowiska. Cieszymy się, że nasi partnerzy są świadomi zmian klimatycznych i stale redukują pozostawiany ślad węglowy.
Z dumą dołączamy do proekologicznych inicjatyw. Zostaliśmy partnerem usługi InPost – EKOzwroty, dzięki której niepotrzebne przedmioty i akcesoria zyskują nowych właścicieli lub są poddawane recyklingowi.
Alsendo Polska neutralne klimatycznie już w 2025 roku!
Bierzemy odpowiedzialność za ekologię w branży e-commerce, w której rozwoju uczestniczymy i stawiamy sobie ambitne cele. Teraz naszym priorytetem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej już w 2025 roku!