Jak światowe marki dostosowują się do wymogów zrównoważonego rozwoju?
ESG, czyli model pozafinansowej oceny przedsiębiorstw wprowadzany w życie przez Komisję Europejską sprawił, że zrównoważony rozwój znów stał się gorącym tematem w biznesie. Jak podchodzą do niego giganci z branży e-commerce? Oto przykłady.
Ambitne cele Amazon
Na miano giganta z pewnością zasługuje amerykański Amazon. Firma postawiła sobie ambitny cel – osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. W tym celu inwestuje w energię odnawialną, na przykład 3.900 paneli słonecznych, które zasilają centrum robotyczne w Świebodzinie. Firma stawia także na ekologiczny transport. Zakłada, że do 2030 roku będzie wykorzystywała 100.000 elektrycznych pojazdów, aby zredukować emisję CO2 o kilka milionów ton. Ponadto Amazon stale udoskonala swój łańcuch dostaw, promuje ekologiczne opakowanie i ideę recyklingu1.
Zrównoważony rozwój Allegro
Jak zrównoważony rozwój jest wdrażany przez polskich gigantów? Zajrzyjmy do raportu ESG za 2022 rok przedstawionego przez Allegro. Jeśli chodzi o ekologię, można w nim znaleźć informacje, że 98% odpadów magazynowych wygenerowanych przez firmę jest poddawanych recyklingowi. Allegro chwali się zmniejszeniem emisji CO2 w łańcuchu dostaw o 10,4%, a także wprowadzeniem na rynek blisko 4 milionów ekologicznych opakowań.
Proekologiczne zabarwienie mają urządzenia paczkowe Allegro One Box, bo choć są zasilane energią z sieci elektroenergetycznej, firma nabywa energię poświadczoną certyfikatami o ekologicznym pochodzeniu. Poza tym automaty są pokryte roślinnością i mierzą jakość powietrza w swojej okolicy
Strategia ESG w grupie Alsendo
Rozwój inicjatyw z obszaru ESG jest priorytetem dla grupy Alsendo. Nasze modele biznesowe są opracowywane oraz wdrażane w zgodzie z rekomendacjami ONZ, mającym na celu minimalizację negatywnego wpływu przedsiębiorstw na środowisko w skali globalnej. Wykazując silne zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności, dążymy do zrównoważenia każdego aspektu swojej działalności oraz neutralności ekologicznej. Częścią tego procesu jest nacisk na rozwój niskoemisyjnych form usług kurierskich, inicjowanie projektów edukacyjnych promujących ekologiczne formy nadań i odbiorów przesyłek oraz naprowadzanie zmian w naszej w codziennej pracy. Skutki podjętych decyzji są już widoczne – wysłaliśmy ponad 50 tys. wiadomości e-mail zachęcających do korzystania z PUDO oraz automatów paczkowych, jako najbardziej ekologicznych serwisów kurierskich, zużycie papieru zostało zmniejszone o 35%, a energii elektrycznej o 15%. Grupa Alsendo przewiduje kontynuowanie strategii zrównoważonego rozwoju przez podejmowanie nowych projektów w obszarze wpływu na środowisko, relacji pracowniczych i społecznych oraz w zakresie ładu wewnętrznego.