Dzień bez samochodu

W Alsendo staramy się pamiętać o środowisku każdego dnia w roku. Jednym z naszych priorytetów jest koncepcja zrównoważonego rozwoju, którą praktykujemy w oparciu o rozwiązania ESG (Environmental Social Governance). To m.in. dzięki unikalnej mapie punktów nadań i odbiorów dostępnej w serwisie Apaczka.pl, edukacji klientów, promocji dostaw punkt-punkt, staramy się pamiętać o środowisku każdego dnia w roku

Co roku pod koniec września nadchodzi dzień, o którym nie wszyscy jeszcze pamiętają, jednak od samego rana natrafiamy na jego poszlaki. W komunikacji miejskiej kasowniki okazują się wyłączone, bramki metra otwarte. Można dostrzec speszonych kierowców lub zaskoczonych pasażerów. Z kanałów medialnych dobiegają nas proekologiczne komunikaty przypominające o poważnych skutkach zanieczyszczenia powietrza. Tak było i tego roku: 22 września obchodziliśmy po raz 14. Dzień bez samochodu.

22 września – dzień bez samochodu

Dzień bez samochodu był zwieńczeniem Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu – kampanii mającej na celu podniesienie świadomości w kwestii problemów infrastruktury i funkcjonowania zurbanizowanej tkanki. Akcja została zapoczątkowana w 2002 roku przez Komisję Europejską i przyjęła się na całym świecie.  

Branża kurierska w służbie środowisku

Branża kurierska nie pozostaje bierna na podnoszenie świadomości o tematach środowiskowych. Przedsiębiorstwa z tej branży od lat przyglądają się pro-ekologicznym trendom i podejmują kroki w kierunku optymalizacji logistyki. Dzięki skali działań, każda, nawet najmniejsza zmiana w obrębie logistyki ma znaczenie.

Jednym z ciekawszych trendów, zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i wpływu na środowisko, jest upowszechnianie się dostaw do punktów odbioru (tzw. point to point). Ta forma to nowy standard, zwłaszcza w kategorii dostaw B2C.

Zalety dostaw point to point

Umożliwienie klientom odbioru paczek w określonych punktach okazuje się nieraz bardziej komfortowym sposobem odbioru niż oczekiwanie na dostawcę w domu. Sam proces wymaga od kurierów mniejszej ruchliwości, za czym idzie skrócenie tras dostaw i tym samym – redukcja wytwarzanego śladu węglowego.